Tuesday 6 September 2011

Why should you learn French?

After discussing with a couple of classes today I felt like maybe I needed to share why you should continue in your pursuit of French and why learning another language opens so many doors for you.

Of course you know so many reasons why language learning is important.

It opens so many jobs and opportunities for you.  It gives you the chance to travel.  It means you will be paid more at a given job; and even better, you will be given priority over someone who speaks only one language.

Culture...

Learning another language, any language, helps you embrace another culture.  It makes you more aware of how language works but also makes you conscious of the fact that cultures share many similarities and also have many differences.  It strengthens your desire to travel and see the world.  It helps you welcome people from other cultures into your own.  Many times, I have heard students speak with pride about their experiences speaking the language outside of the classroom, as they communicated with people in a different way.  And SO many countries in the world have French as a primary language.  Here is a list of countries in the world where French is spoken. French speaking increases your ability to communicate in so many ways.

Language learning opens your mind to a different way of thinking and puts you miles ahead of your peers.  It lets you experience movies and music, cinema and literature in its original form and gives you an appreciation for the beauty of language.

Work and life...

As a person in a bilingual country you must know that there are so many jobs available to people who speak French in so many different business fields.  In banking, tourism, fashion, journalism, government.... there are so many to name and the possibilities are endless.  You enlarge your field of possibilities to a greater degree when you speak or know another language.  It gives you options for travel within that field and of course, because you are in high demand as someone who is bilingual or trilingual, you have the chance to be paid a greater salary.

Learning and understanding

Language learning opens your mind.  It makes you understand words and structures and grammatical concepts to a greater degree.  I often find that students who learn French find greater understanding of the grammatical structures in English because they are able to make the connection in why and how language works.  Some studies have shown, in fact, that language learning and continued use of more than one language reduces the effects of aging on the brain and have also led to reduced onset of diseases like dementia and Alzheimers.  Additionally, students who study one language find greater ease in learning additional languages after that.  Many of the structures are shared among the romantic languages and even the simple process of learning a language becomes a second nature when you do it again and again.

For you...

I feel that I have to ask, why wouldn't you study another language?  After all of these opportunities that are presented, and the obvious advantages to language learning, it seems as though this is a great moment for you, that you have the possibility to change the course of your life through learning another language.  Many of your future plans will involve University or some sort of post secondary education and in many of those programs, a second language is one of those that you must consider.  Be it French, or Spanish, or German, Russian, whatever you choose, learning language provides you with a new way of seeing the world and a new way of thinking.  The increased salary is, of course, an obvious benefit, as is the travel and adventure that await you after your studies.  And for those who tell me they won't do those things, I have to say that you don't know that until you are there.  You may change your mind and have the desire to do all this... and then you will have that chance.

But it's too hard...

Of course, language learning can be hard.  It is impossible for language to immerse itself in your brain without some sort of effort on your part.  You may have to put yourself out there a little bit and take some risks.  You will not get better until you practice.  So much of learning the language is exposure to the language, listening to the radio, hearing the accent, practicing the verbs.  As much as we try to present these things in interesting ways ultimately it will always be up to you to accept the challenge.

I teach you French because I am passionate about second language learning and all of the advantages that come along with it.  I truly believe that learning a second language, whatever language that might be, makes you smarter, and stronger, and more able to face challenges that arise.  It presents you with opportunities that otherwise you may not experience. It strengthens your mind but also your soul.

So... it is up to you.  Prends le défi.  Tire des opportunités pour ton futur.  Sois conscient que toi, tu tiens devant toi une chance qui n'est pas offert à tout le monde.  Saisi cette chance.

Pour plus d'information, suivez ce lien: Why study French?

15 comments:

  1. Nous avons entendu ces choses temps et temps encore chaque année alors je pense que nous comprenons. Le seul chose est que je ne veut pas parler le français après l’école sauf sur les voyages, je n’aimerai pas avoir le parler chaque jour a mon travail. Mais, je pense que c’est encore une bonne chose de savoir et je vais enregistrer mes enfants quand j’ai la chance.
    -Brady L

    ReplyDelete
  2. “Why should you learn French?”
    C’est une bonne idée de apprendre une deuxième langue pour plusieurs raisons. Si tu comprendre français, tu peux voyagé a beaucoup d’endroit qui ont un première langue du français avec pas beaucoup de difficulté, tu peux apprendre un nouveau langue avec la compréhension des verbes et le temps du verbe que tu a appris pendant toute ton vie pendant l’école. Un langue comme espagnol est très similaire du français, tu peux apprendre se langue en 6 mois si u essaye.

    ReplyDelete
  3. Je pense la plus grand raison pour etudier la francais pour moi est parce que j'aime voyager. Je pense mon vie va etre plus facile si je c'est 2 langues quand je suis dans un completement different pays. C'est vrai, 2 langues ouvres beaucoup de portes pour les personnes.

    ReplyDelete
  4. Personnellement, je crois que l'apprentissage d'une autre langue ouvre des portes et nous donne plus opportunite qui, à la fin c'est ce que nous devrions tous aller.

    ReplyDelete
  5. J'aime la francais parce que au future sa vas aider moi dans n'importe de qu'elle chose je decide a faire. Par exemple, si je decide a apprendre un autre langue comme l'espagnol sa vas etre beaucoup plus facile pour moi. Un autre chose sa peux m'aider avec serait quand je regarde pour un emploi. La fancais ouvre des porte dans la monde des emploi. Ces sont juste 2 des plusieur avantage il y a quand tu sais la francais.

    ReplyDelete
  6. Parler la francais est important à moi parceque nous vivons dans une pays qui est bilangue. Je veut voyager dans le futur, et la connaisance de la langue francais est quelque chose qui va aider a facilité mes voyages. J'aime que je suis capable de parler à les personnes, pas seulement dans Canada, mais toute autour du monde.

    ReplyDelete
  7. La francais est une langue qui a beaucoup d'avantages pour les gens qui le parlent. C'est la langue qui peut aider avec ma future au sujet des emplois et mes voyages. Meme cette ete passe, j'ai eu la chance de faire la programme d'Explore dans une autre province et c'etait la plus amusant chose j'ai jamais fait. J'ai jamais penser que j'aurais amuser moi-meme dans une programme francais. J'espere apres l'ecole secondaire que je ne perdra pas ma francais et que je serai hate pour encourager les autres gens de soient bilingues

    ReplyDelete
  8. Pour moi, la chance d'etudier la francais est tres important, parce que ma famille sur la cote de mon pere sont presque tous francais alors c'est facile a communiquer avec lui si je save comment parler le francais. Mais la francais m'aiderait aussi dans le future quand je decide de faire un voyage quelque part ou meme quand je regarde pour un emplois qui consiste d'avoir peut de connaisance de francais. Le francais est une langue que je suggerait a tous pour essayer. Je sait pour certain que je veux mettre mes enfants dans le francais.

    ReplyDelete
  9. Je veux apprendre la francais. Je veux aussi voyager la France ou a Quebec. Le francais est amusant d'apprendre.

    ReplyDelete
  10. J'aime apprendre francais. Je pense qu'il est très amusant, même si c'est dur. J'ai besoin d'apprendre francais pour que je puisse aller à Montréal avec mes ami!

    ReplyDelete
  11. La raison donc que j'apprend le français est car ça fait partie de ma culture et c'est où mes ancêtre viennent aussi. Être bilingue dans cette pays pour ouvrir beaucoup de porte dans la vie. Le français est pas mal populaire dans la plus part des continent autour le monde. J'adore avoir tellement opportunité dans la vie car j'ai appris une deuxième langues. Pis maintenant, si je décide de travailler pour le gouvernement où comme enseignante, je peut travailler n'importe d'où. Mais, par apprendre une deuxième langues, ça vas être plus facile d'apprendre d'autres langues.
    Liane-Marie Gélinas

    ReplyDelete
  12. Apprendre une nouvelle langue peut être difficile mais il y a plus opportunités qui viennent avec sa puis que les diffulculties qui vous emmen là-bas

    Rabia Rafiq Grade 10 Pre IB

    ReplyDelete
  13. Je pense que de parler le francais est tres bon parce qu’il y a beaucoup d’avantages. Oui, c’est un peut ennuyant d’apprendre des fois mais a la meme temps ca peut etre un peut amusant. Je pense que le raison pourquoi je suis encore dans le francais est parce que j’aime voyager et d’avoir cette langue m’aide beaucoup avec chaque place que je vas meme s’il ne parle pas francais. Aussi j’aime dire que je peut parler une autre langue et d’avoir les benefits que les autres n’auront pas.

    ReplyDelete
  14. Je suis très heureux que mes parent m'ont mis en français. Je ne suis pas seulement en français pour les plusieurs des possibilité qu'il me donne mais aussi pour le sentiment d’accomplissement d'appendre quelque chose qui n'est pas toujours facile. Une fois que j'ai changé mon attitude pour penser que parler en français n'est pas un chose que je dois faire mais veux faire c'est vraiment amusant. Parler un deuxième langue vous donnez une pléthore des opportunité avec vos carrière, vos voyages, littérature, ect.

    Cassie J.

    ReplyDelete
  15. J'aime cet article parce que j'aime apprendre le français! C'est mon sujet préféré et je veux être un professeur du Français. Cette langue aidera avec ma carrière, et je suis très heureuse parce que j'ai un formidable professeur qui sait comment enseigner moi les choses que j'ai besoin pour mon future.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.